تئاتر معلولین ایران

rtgrgدکتر فاطمه فخری بنیانگذار تئاتر معلولان کشور گفت: با توجه به نقش ابزار هنر در توانبخشی اجتماعی جشنواره تئاتر معلولان می تواند فرصتی برای شناخت توانایی های توانخواهان باشد که باید بخوبی از آن حمایت شود.


دکترفخری کارشناس مسئول امورهنری معلولین کشور درآیین پایانی هفتمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان خلیج فارس در استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه همه کارهای جشنواره تئاترمعلولان توسط خود آنها برگزار می شود و ما به عنوان یاری گر در کنارآنها هستیم این توانمندی و قابلیت آنها را بیشتر برای جامعه به نمایش می گذارد.
وی تاکید کرد: بوشهر از جمله استان های فعال در جشنواره تئاتر معلولان است به همین دلیل دبیری این جشنواره منطقه ای به استان واگذار شد و با توجه به واگذاری کار به توانخواهان ، این کار رضایتمندی بیشتری به دنبال داشت.
بنیانگذار تئاتر معلولان کشور افزود: این روند نه تنها در استان بوشهر بلکه در استان های دیگر هم ادامه خواهد داشت و این مژده را به همه توان یابانی که در این موضوع کار می‌کنند داده‌ایم که هرچه تخصص و توانمندی خود را بالا ببرند ، کارهای بیشتری در حوزه جشنواره تئاتر معلولان به آنان سپرده می ‌شود.
وی درباره تحقق اهداف مورد نظر این جشنواره گفت: یکی از اهدافی که ما در بحث توان یابان دنبال می‌کنیم اهداف اجتماعی و مسائلی است که در اجتماع توان یابان با آن روبرو هستند.
بنیانگذار جشنواره معلولان کشور افزود: در حوزه توانبخشی 2 مسیر توانبخشی فردی و اجتماعی دنبال می شود که هنر از جمله ابزاری است که نقشی مهم در آگاه سازی و مشارکت اجتماعی آنان دارد.
فخری افزود: با توجه به ارتقای توانمندی توان یابان در جشنواره های مختلف تئاتر و تحصیل آنان در رشته های مختلف تئاتر، کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه نویسی امروز شاهد کارهای بهتر و تخصصی تری از جامعه هدف در این بخش هستیم.
فخری ادامه داد: در جشنواره منطقه ای خلیج فارس در بوشهر محدودیت موضوع ایجاد نشد و تلاش شد ضمن ارائه کارحرفه‌ای به تماشاگر تاثیر درمانی و درمانگری نیز برای خود آنها داشته باشد.
وی گفت: فعالیت های هنری نقشی مهم در درمان اختلال های حرکتی و رفتاری دارد و تلاش آنها برای یک اجرای خوب را به دنبال دارد.
درپایان  کارشناس مسئول امور هنری معلولین   از برگزاری تور های نمایشی  معلولین ،  از نمایش های برتر کشور ، برگزاری کارگاههای آموزشی تئاتر با رویکرد معلولین به صورت منطقه ای و استانی ، حمایت از گروههای نمایشی معلولین ، کمک به شکل گیری و گسترش انجمن های نمایشی معلولین در سطح کشور خبر داد .